شرایط زندگی در قبرس

آیا قبرس جای خوبی برای زندگی است؟

مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی

شرایط زندگی در قبرس چگونه است؟ آیا می توانیم فرصت های سودآور در این جزیره برای سرمایه گذاری پیدا کنیم؟ آیا قبرس مکان خوبی برای زندگی خانواده ها است؟ و …

اینها برخی از مهم ترین سوالاتی است که مهاجران خارجی برای ورود به قبرس از خود می پرسند. خوشبختانه بهترین مشاوران مهاجرتی و سرمایه گذاری در این حوزه فعالیت می کنند که می توانند راهنمای خوبی برای این افراد باشد. اگر شما به هم خرید ملک در قبرس شمالی فکر می کنید، می خواهید به قبرس مهاجرت کنید یا آنجا به تحصیل مشغول شوید، باید بدانید که شرایط زندگی در قبرس چگونه است و آیا می توانید با آن سازگار شوید یا خیر!

در این مطلب قصد داریم به مزایا و معایب زندگی در قبرس بپردازیم. این نکات را هنگام برنامه ریزی برای خرید آپارتمان در قبرس شمالی، خرید زمین یا حتی خرید ویلا در قبرس شمالی در نظر بگیرید.

چرا مهاجرت به قبرس شمالی؟ این کشور چه برتری هایی دارد؟

قبرس، سال ها است که یک مقصد محبوب و پرطرفدار برای تعطیلات است و البته زندگی در قبرس برای بازنشستگان از ملیت های مختلف، از جمله بریتانیایی ها و آمریکایی ها و اکثر خانواده های جوان، جذاب است. درست مانند هر کشور خارجی دیگر، زندگی در این جزیره مدیترانه ای، مزایا و معایبی دارد.

قبرس، جزیره ای تقسیم شده است که پایتخت مجزا دارد. تمرکز صحبت ما بر شرایط زندگی در قبرس است؛ کشوری شگفت انگیز که ارزش مهاجرت و شروع یک زندگی جدید در خارج از کشور را دارد!

هیچ یک از معایب زندگی در قبرس که در این بحث به آنها اشاره ای داریم، به اندازه کافی جدی نیست که شما را از زندگی در قبرس باز دارد. با این حال، به عنوان یک مشاور مهاجرت به قبرس شمالی، فکر می کنیم که عاقلانه است که قبل از مهاجرت، در مورد مزایا و معایب زندگی در قبرس بیاموزید.

بیشتر بخوانید: خرید بی واسطه ملک در قبرس شمالی

مزایای زندگی در قبرس شمالی چیست؟

مزایای زندگی در قبرس شمالی

مزایای زندگی در قبرس شمالی

  • قبرس با اقتصادی نسبتاً باثبات و رشد تولید ناخالص داخلی خوب، به ویژه در بخش خدمات مرتبط با گردشگری، پتانسیل بالایی دارد. همچنین از نظر سیاسی، با ثبات است. به دلیل گفتگوهایی که بین یونانی ‌ها و ترک‌ های قبرس (که در قسمت شمالی جزیره زندگی می‌ کنند) در حال انجام است، مشکلات موجود به زودی حل خواهند شد.
  • قبرس از آب و هوای فوق العاده ای برخوردار است، بنابراین می توانید حداقل نه ماه از سال را در سواحل زیبا بگذرانید. با مهاجرت به قبرس، حدود 320 روز آفتابی در سال را تجربه می کنید. میانگین دمای تابستان در لیماسول در ساحل جنوبی آن، بین 25 تا 30 درجه سانتیگراد (75 تا 85 درجه فارنهایت) است.
  • نیکوزیا، پایتخت قبرس، میانگین دمای بالاتری در تابستان دارد که به طور متوسط، 37 تا 40 درجه سانتیگراد (90 تا 105 درجه فارنهایت) است.
  • گرم ترین بخش روز بین ساعت 11 صبح تا 4 بعد از ظهر است. بسیاری از مغازه‌ های کوچک ‌تر تا ساعت 4 بعد از ظهر در تابستان بسته هستند، تا مردم بتوانند از آفتاب دور باشند و از یک استراحت آرام لذت ببرند.
  • در شهرهای بزرگ قبرس، مردم به طور گسترده به زبان انگلیسی صحبت می کنند. 73 درصد از مردم قبرس به انگلیسی مسلط هستند. برخی از مردمان روستا به زبان یونانی صحبت می کنند و نمی توانند انگلیسی صحبت کنند.
  • رژیم غذایی در قبرس، بر سبزیجات، حبوبات و میوه‌ ها با حداقل گوشت تمرکز دارد و یکی از سالم‌ ترین رژیم‌های غذایی در جهان محسوب می‌ شود. قبرسی ها از رژیم غذایی فصلی سرشار از محصولات تازه پیروی می کنند، و استفاده از مواد غذایی منجمد شده، تقریباً محدود است.
  • قبرس، جاذبه‌ های گردشگری فراوانی از جمله مکان‌ های باستان ‌شناسی ثبت شده در فهرست یونسکو، سواحل ماسه ‌ای چشم نواز، کلیساهای زیبا، صومعه‌ ها و فستیوال ‌های جذاب و هیجان انگیز، شرایط زندگی در قبرس را بسیار لذت بخش تر می سازند.
  • در قبرس، نرخ جرم و جنایت پایینی وجود دارد و به طور کلی کشوری امن معرفی می شود.
  • هزینه زندگی در قبرس، از جمله اقامت و غذا، ارزان است. انتخاب محل اقامت، کمی خارج از مراکز شهر، برای اجاره، ارزان تر است. قیمت خرید ملک در قبرس شمالی در هر منطقه و شهر، متفاوت است اما تمامی املاک ارزش بالایی داشته و برای سرمایه گذاری، عالی هستند.
  • پنل های خورشیدی برای تأمین آب گرم، به کاهش هزینه قبوض آب و برق کمک می کند.
  • قبرس دارای سیستم مالیاتی مطلوبی است که برای جذب مشاغل و سرمایه گذاران بین المللی طراحی شده است. آستانه مالیات برای افرادی که در قبرس زندگی می کنند، برای درآمدهای بیش از 19500 یورو (تقریباً 21000 دلار) در سال اعمال می شود (این عدد در هر سال، متفاوت خواهد بود).
  • برای تحویل سریع بسته های پستی بین شهرهای بزرگ، چندین سرویس تحویل دهنده پرسرعت با هزینه های معقول در دسترس است. مثلاً یک نامه تنها دو ساعت پس از ارسال، از شهر پافوس به دفتر شرکت در نیکوزیا می رسد.
  • خدمات تعمیرات در قبرس، به راحتی قابل دریافت است. صنعتگران ماهر برای نیازهای مختلف در دسترس هستند. حتی اگر یک قطعه یدکی برای یک خودروی کلاسیک در دسترس نباشد، یک صنعتگر حرفه ای وجود دارد که می‌تواند یک جایگزین عالی برای قطعه مورد نظر بسازد. به همین ترتیب، تعمیرات جواهرات و کفش، به راحتی انجام می شود. کت و شلوار یا لباس های سفارشی را می توانید در عرض چند روز، تحویل بگیرید.
  • در قبرس، به دلیل کمبود صنایع سنگین، سطح آلودگی، بسیار پایین است. کیفیت آب دریا نیز خوب است.

شرایط زندگی در قبرس، زمانی خاص و منحصر به فرد می شود که به آسمان شب خیره می شوید، و چشم اندازی واضح از ستارگان و سیارات را پیش چشمانتان دارید.

بیشتر بخوانید: سوالات متداول درباره خرید ملک و زمین در قبرس شمالی

معایب زندگی در قبرس شمالی چیست؟

مزایای زندگی در قبرس شمالی

مزایای زندگی در قبرس شمالی

  • انجام مراحل قانونی و اداری در قبرس، زمان بر و طولانی است.
  • مردم قبرس‌ معمولاً برای قرار ملاقات‌ های خود، چندان وقت شناس نیستند.
  • ایجاد شغل برای اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا با حقوق نسبتاً پایین می تواند چالش برانگیز باشد.
  • حداقل دستمزد برای نیروی کار در این کشور وجود ندارد.
  • بسیاری از مشاغل با صنعت گردشگری، فصلی هستند و ممکن است همیشه مجوز کار نداشته باشند.
  • یادگیری زبان یونانی، یکی از دشوارترین زبان‌ های جهان، برای مهاجران به قبرس شمالی، ضروری است، به خصوص اگر به فکر زندگی روستایی باشید.
  • حمل و نقل عمومی در قبرس به دلیل عدم وجود شبکه ریلی، محدود است و خدمات اتوبوس در مناطق روستایی به ندرت انجام می شود. با این حال، تاکسی ها نسبتاً مقرون به صرفه هستند.
  • اگر در مرکز شهر اقامت نداشته باشید، خرید یک ماشین، ضروری است. استانداردهای رانندگی در قبرس می تواند برای خارجی ها ناسازگار باشد.
  • برای کسانی که به دنبال زندگی شبانه پر جنب و جوش هستند، شهرهای اصلی در قبرس، گزینه های مختلفی را دارد. با این حال، اکثر فعالیت ها معمولاً خیلی دیر شروع می شوند، مثلاً حدود ساعت 1 نیمه شب.
  • خرید مسکن در قبرس شمالی می تواند چالش هایی را ایجاد کند. ارزیابی کیفیت ملک و اطمینان از اسناد مالکیت موجود، قبل از تکمیل خرید، بسیار مهم است.

هنگام سنجیدن شرایط زندگی در قبرس، مزایا و معایب، حتماً زیبایی جزیره، آب و هوای عالی، غذاهای محلی خوشمزه و رفاه خوب را در نظر بگیرید. و زمانی که برای مهاجرت به قبرس شمالی، تصمیم خود را قطعی کردید، با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *