تحصیل در مدارس قبرس شمالی

راهنمای تحصیل در مدارس بین المللی قبرس شمالی

مقدمه

کشور قبرس شمالی یکی از کشورهایی است که طی سال‌ های اخیر سیل مهاجرین زیادی را پذیرفته است. برای مهاجرت به قبرس شمالی نیازمند خرید ملک در قبرس شمالی هستید، در صورتی که در این زمینه هیچ گونه دانشی ندارید می توانید با بهترین وکیل مهاجرت به قبرس شمالی مشورت کنید. سیستم آموزشی و دانشگاه های قبرس شمالی رشد چشمگیری داشته است و همین امر باعث شده است تا مهاجران به دنبال بهترین راه برای قبولی و پذیرش در این مدارس و دانشگاه های برتر در کشور قبرس باشند. برای تحصیل در مدارس قبرس شمالی باید ابتدا با نظام آموزشی این کشور آشنا شوید و بدانید که برای پذیرش مدارس این کشور نیازمند چه مدارکی هستید.

در صورتی که در زمینه ی انواع مدارس معتبر کشور قبرس و شرایط پذیرش آن سوالی دارید، می توانید با تیم مشاوره مجموعه ایجنت مبین تماس گرفته و مشکلات خود را با آن ها در میان بگذارید. کارشناسان این مجموعه به شما عزیزان کمک می کنند تا بسته به وضعیت تحصیل فرزندانتان و میزان مهارت هایی که دارند، بتوانید بهترین مدارس را در کشور قبرس انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با تحصیل در قبرس شمالی و پذیرش در مدارس بین المللی این کشور آشنا کنیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نظام آموزشی کشور قبرس

نظام آموزشی کشور قبرس

امروزه تحصیل در مدارس با امکانات عالی و سطح علمی بالا به یکی از دغدغه ها و نگرانی های والدین تبدیل شده است. برای این که بتوانید بهترین آینده را برای فرزند خود رقم بزنید نیاز دارید تا بهترین مدارس قبرس در مقطع های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم انتخاب کنید. سیستم آموزشی در قبرس شمالی بسیار مدرن است و مدارس این کشور با سطح کیفی بسیار بالا بر اساس قوانین استاندارد جهانی اداره می‌ شوند. مدارک مدارس کشور قبرس در سطح جهانی به رسمیت شناخته می‌شود و دارای مهر تاییدیه جهانی می باشد. در قبرس شمالی سه نوع مدارس خصوصی، مدارس دولتی و مدرسه های بین المللی رایج هستند.

در مقطع پیش دبستانی کودکان 4 تا 6 سال می توانند تحصیل کنند. والدین به انتخاب خود می توانند کودکشان را در مهد کودک خصوصی و یا دولتی ثبت نام کنند؛ اما به طور کلی این مقطع در کشور قبرس شمالی اجباری نیست. مقطع  ابتدایی یا همان دبستان کودکان در سنین 7 تا 12 سال برای شش سال متوالی باید آن را طی کنند تا گواهی فارغ التحصیلی ابتدایی برایشان صادر شود و این دوره طبق قانون برای شهروندان قبرسی جزء خدمات رایگان می باشد. بعد از دوره ابتدایی فرزندان شما باید وارد دوره متوسطه شوند. هر یک از دوره های اول و دوم متوسطه، سه سال طول می کشد. نوجوانان 12 تا 18 سال ملزم به گذراندن مقطع متوسطه هستند و بعد از گذراندن این 6 سال، می توانند برای پذیرش در دانشگاه اقدام کنند.

تحصیل در مدارس قبرس شمالی

اگر جزء مهاجرین به کشور قبرس شمالی هستید، مدارس بین المللی این کشور بهترین انتخاب برای شماست. اکثر کسانی که در این مدارس بین المللی مشغول به تحصیل اند، دانش آموزان مهاجر و خارجی هستند، چون طراحی این مدل مدارس برای دانش آموزان بین المللی بسیار مناسب است‌. سیستم این مدارس بین المللی به صورت آمریکایی- انگلیسی اداره می شود و این مدارس به دو روش روزانه و شبانه روزی فعالیت می کند که یکی از مزایای آن به حساب می آید.

یکی از ویژگی‌های این مدارس این است که می‌ تواند قیم دانش آموزان را بر عهده بگیرد تا قبل از 18 سالگی بتوانند مهاجرت کنند و این امر برای مهاجرینی که برای سرمایه گذاری یا کار به این کشور می روند، نکته بسیار مثبتی است. ممکن است برخی از والدین بخواهند فرزندشان قبل از دانشگاه و در سنین پایین تر مهاجرت کند، با ثبت نام در مدارس بین المللی به راحتی می‌ توانند از این آپشن بهره مند شوند.  همچنین مهاجرین می توانند با اسکان دائم پدر یا مادر در قبرس شمالی فرزند خود را برای تحصیل در مدارس روزانه بین المللی ثبت نام کنند و همراه فرزند خود در این کشور اقامت داشته باشند.

نظام آموزشی کشور قبرس

اما نکته مثبت دیگر در مورد مدارس شبانه روزی بین المللی قبرس این است که والدین می توانند بدون اقامت دائم در قبرس و بدون ماندن در کنار فرزند خود در زمان تحصیل، فرزندشان را به مدارس شبانه روزی بین المللی بفرستند تا از بهترین امکانات بهره‌ مند شوند.

هزینه تحصیل در مدارس قبرس

مدارس بین المللی قبرس شمالی نسبت به امکانات گسترده و سطح علمی بالایی که دارند در مقایسه با ایران و سایر کشورهای مشابه از هزینه مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردارند. اما به طور معمول هزینه آن ها از مدارس دولتی و خصوصی کمی بالاتر است، اما نسبت به آپشن هایی که مدارس بین المللی ارائه می دهند، کاملا به صرفه است. یکی از نکات مثبت در مورد شهریه مدارس امکان پرداخت به صورت اقساط است که پرداخت را برای والدین بسیار راحت تر می کند.

این مدارس بین المللی امکانات بی نظیری دارند که شامل: آموزش چند زبان ترکی، فرانسوی و انگلیسی- ارائه مدرک بین المللی، امنیت کامل و حراست تمام وقت، وعده های غذایی متنوع، اینترنت پرسرعت، اردوهای آموزشی و تفریحی، سرویس رفت و برگشت، بیمه درمانی، استخر، سالن موسیقی و تئاتر و کتابخانه هستند که فرزند شما می‌ تواند از آن ها استفاده کند.

سخن آخر

در این مقاله شما را با نظام آموزشی کشور قبرس شمالی و شیوه مدارس بین المللی و همچنین امکانات و هزینه تحصیل در این مدارس به طور کامل آشنا کردیم. حال شما با خواندن این مطلب می توانید با اطلاعات کامل تر در مورد مدارس بین المللی با خیال آسوده فرزند خود را در این مدارس ثبت نام کنید و از امکانات فوق العاده آن بهره مند شوید. در صورتی که هر گونه سوال در زمینه تحصیل در مقطع های مختلف مدارس قبرس شمالی دارید، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *