حمل و نقل در قبرس

حمل و نقل در قبرس شمالی چگونه است؟

 حمل و نقل در قبرس

معمولا به علت جمعیت کم و وجود شهرهای نه چندان بزرگ اتوبوس ها مخصوص دانشجویان بوده و به صورت رایگان دانشجویان را در داخل شهر به دانشگاه و برعکس منتقل میکند. برای تردد بین شهرها اتوبوس های بین شهری مسافران را به شهرهای مختلف جابه جا می کند. با توجه به وجود انواع شرکت های اجاره ماشین و قیمت مناسب آن اکثر توریست ها از این گزینه استفاده می نمایند. همچنین اکثر دانشجویان و سرمایه گذاران برای جابه جایی با توجه به بودجه خود به گزینه خرید ماشین شخصی و یا دوچرخه روی می آورند.

  • تاکسی

تاکسی به مانند همه ی کشورهای توریستی در تمام نقاط قبرس شمالی قابل دسترسی می باشد و تاکسی ها به صورت در بستی و شخصی کار می کنند و معمولا برای رفع احتیاجات ضروری استفاده می شود. هزینه تاکسی در داخل شهر حدود 60 لیر و بین شهری بر حسب کیلومتر محاسبه می شود.

  • اتومبیل کرایه

همچنین می توانید با کرایه اتومبیل و یا موتور سیکلت، همراه با خانواده یا دوستان خود به راحتی و در مدت زمانی کوتاه به گشت و گذار بپردازید. شرکت های زیادی خدمات اجاره اتومبیل با توجه به بودجه و خواست مشتری ارائه می دهند. ماشین های اکونومی از روزانه 20 دلار شروع می شود و حداقل به مدت سه روز باید اجاره شود. تعداد روزهای اجاره و نوع ماشین با هزینه نسبت مستقیم دارد. لازم به ذکر است تمامی ماشین ها دارای بیمه نامه می باشند.

  • دوچرخه

اگر سالم ترین وسیله نقلیه یعنی دوچرخه را در جزیره قبرس انتخاب کردید، مطمئن باشید تنها نمی مانید. بیشتر مردم محلی در این جزیره، این شیوه ارزان، راحت و سالم را برای جا به جایی مسافران انتخاب می کنند. گردشگران یادشان باشد که حتما فصل های بهار و پاییز را برای گشت و گذار با دوچرخه انتخاب کنند. یکی از جاذبه های توریستی قبرس شمالی وجود انواع مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری و پیاده روی می باشد که سواحل مختلف را به یکدیگر متصل می کند. در حین دوچرخه سواری بین سواحل شما با مناظر شگفت انگیزی رو به رو می شوید که همیشه در خاطرتان خواهد ماند

ž

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *