مکان های دیدنی گیرنه در قبرس شمالی

معرفی مکان های دیدنی گیرنه در قبرس شمالی

 مکان های دیدنی گیرنه در قبرس شمالی، مناظری خیره کننده و بکر را به نمایش می گذارند که هر توریست و گردشگر را مجذوب و مسحور خود می کنند! از کلیساها و صومعه های قدیمی و باستانی گرفته تا دریاچه ها، جاده های ساحلی، طبیعت روح نواز، و تفریحگاه های هیجان انگیز، همه حرف هایی برای گفتن دارند!

چقدر خوب می شود اگر چند روزی را به یکی از بهترین شهرهای قبرس شمالی سفر کنید و از این جاذبه های گردشگری لذت ببرید! به شما اطمینان می دهیم در همان روزهای آغازین اقامت تان، علاقه مند خواهید شد که یک ملک خوب در قبرس بخرید و مهاجرت کنید!!

قبرس شمالی مقصدی معروف برای گردشگران است و Kyrenia یا گیرنه، شهری زیبا با فرهنگ و تاریخ غنی است. در ادامه، لیستی از بهترین کارهایی که می توانید در گیرنه انجام دهید و بهترین مکان‌ها برای بازدید آورده ایم!

آماده یک ماجراجویی خاطره انگیز در قبرس شمالی هستید؟

جاذبه های گردشگری Kyrenia در قبرس شمالی

جاهای دیدنی گیرنه

جاهای دیدنی گیرنه

1- بندر گیرنه (Kyrenia Harbour)

اینجا احتمالاً جزو زیباترین مناطق در گیرنه است، زیرا یک بندر قدیمی را در خود جای داده و به شما امکان می دهد پس از یک روز طولانی گشت و گذار، غذای خوشمزه با طعم بی نظیر بخورید و استراحت کنید و همچنین مناظر را تماشا کنید.

می‌توانید در مسیرهای اطراف بندر، در خیابان‌ های سنگ‌ فرش‌ شده در کنار قایق‌ ها و اسکله ها قدم بزنید! در بندر گیرنه، رستوران‌ های زیبایی وجود دارد و همچنین نمای باشکوه قلعه گیرنه بر مناظر اطراف، سلطه دارد!

می توانید منوعی غذاهای دریایی فوق العاده تازه را در رستوران های اطراف این بندر پیدا کنید و طعم ویژه آن ها را بچشید. ماهیگیران معمولاً ماهی ها را در نزدیکی همین ساحل، صید می کنند و وعده های غذایی مستقیماً سر میز شما می آیند.

قایق‌ های ماهیگیری رنگارنگ و چندین قایق تفریحی که در بندر لنگر انداخته‌ اند، بندر گیرنه را به جاذبه‌ ای توصیف ناپذیر و مورد علاقه برای مردم محلی و همچنین گردشگران تبدیل کرده است.

2- قلعه گیرنه (Kyrenia Castle)

Kyrenia Castle یکی از جاهای دیدنی گیرنه قبرس شمالی است. تاریخ ساخت آن دقیقاً مشخص نیست، اما اعتقاد بر این است که این برج و دیواره های آن در قرن هفتم ساخته شده است. به نظر می رسد این بنا برای اهداف دفاعی در برابر اعراب مهاجم ساخته شده باشد و قلعه های دیگری مانند سنت هیلاریون (St Hilarion)، بوفاونتو (Buffavento) و قلعه کانتارا (the fortress of Kantara) نیز در همان زمان ساخته شده اند. قلعه گیرنه در زمان سلطنت لوزیگنان (Lusignan ) ساخته شده، و برخی تغییرات توسط ونیزی ها بر روی آن انجام شد.

قلعه گیرنه یکی از آثار تاریخی قبرس شمالی است و امروزه به خوبی حفظ شده است؛ شما می توانید به وضوح تأثیر شگفت انگیز دوران بیزانس، لوزینین و ونیزی را اینجا ببینید. در داخل قلعه، مقبره دریاسالار سادیک پاشا (Admiral Sadik Pasha) را خواهید دید که در سال 1570 گیرنه را تصرف کرد. کمی وقت بگذارید و موزه کشتی را نیز از نزدیک تماشا کنید و بقایای یک کشتی تجاری یونان باستان را نظاره گر باشید.

3- صومعه بلاپایس (Bellapais Monastery)

این صومعه به عنوان “ابی بلاپاییس” یا Bellapais Abbey نیز شناخته می شود، و در کناره های کوه Five-finger در روستای بلاپایس واقع شده است. این کوهستان در نزدیکی ویرانه‌ های یک صومعه قرن سیزدهمی در روستای بلاپاییس، در حدود 5 کیلومتری جنوب شرقی گیرنه قرار دارد.

موقعیت این صومعه بین دو رشته کوه بزرگ و خط ساحلی، قرار دارد و مناظر بسیار زیبایی را خلق کرده است. به علاوه، این صومعه تاریخی، 220 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته، و مناظر پانوراما از نواحی اطراف و خارج از ترکیه را نشان می دهد.

4- قلعه سنت هیلاریون (St. Hilarion Castle)

این قلعه در بالای رشته کوه بسپارمک (Besparmak )، 732 متر بالاتر از سطح دریا و در فاصله کوتاهی از گیرنه واقع شده است. برای تماشای این قلعه باید از صدها پله سنگی به سمت بالا حرکت کنید که می تواند یک تمرین هیجان آور کوهنوردی باشد!

این قلعه افسانه‌ای که جزء قلعه‌ های محافظت‌ شده در قبرس شمالی است، الهام‌ بخش داستان “سفید برفی و هفت کوتوله” توسط کمپانی دیزنی بوده است. این قلعه در قرن یازدهم ساخته شد (تاریخ دقیق آن مشخص نیست) و بعداً به یک مکان باستانی متروک تبدیل شد. مناظر شگفت انگیز و تاریخ غنی قابل توجه برای کاوش در این قلعه وجود دارد.

قلعه سنت هیلاریون، یکی از جاهای دیدنی گیرنه قبرس شمالی است و نباید تماشای آن را از دست داد و قطعاً ارزش وقت گذاشتن و تحسین را دارد. موقعیت بالای کوه، مناظر خیره کننده ای از Girne یا Kyrenia و خط ساحلی مدیترانه را نیز ارائه می دهد.

5- قلعه بوفاونتو (Buffavento Castle)

قلعه بوفاونتو برای دفاع ساخته شده و در ارتفاع 950 متری (3100 فوت) از سطح دریا قرار دارد. این قلعه مشرف به خلیج است. مسیر دسترسی به این قلعه، ناهموار و سخت است، پس اگر قصد ماجراجویی دارید، کفش مناسب بپوشید. اگر از قدم زدن در محوطه معابد و کلیساهای تاریخی لذت می برید، از دیدن معماری بیزانسی قرن یازدهمی در گیرنه لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید: مراحل خرید ملک در شهر گیرنه چیست؟

6-سواحل زیبای گیرنه برای شنا، تفریحات آبی و استراحت

یکی از معرفی مکان های دیدنی گیرنه در قبرس شمالی ، سواحل آن است. کمتر کسی است که نخواهد در شن های گرم و نرم ساحل قدم بزند!! این شما و این هم بهترین و معروف ترین سواحل گیرنه که می توانید از تماشای آن لذت ببرید:

  • ساحل Alagadi Turtle
  • Escape Beach Club
  • ساحل Acapulco
  • ساحل Kervansaray
  • ساحل Mermaid
  • ساحل Green Coast

در ساحل Alagadi می توانید زندگی لاکپشت های دریایی را از نزدیک ببینید؛ بخصوص که بچه لاکپشت ها سر از تخم در می آورند و روی شن های ساحل به سمت دریا حرکت می کنند! یک شگفتی آفرینش به معنای واقعی کلمه است!!

همچنین می توانید در برخی از فعالیت ها و تفریحات آبی شرکت کنید؛ از جمله اسکی روی آب، بناناسواری، جت اسکی، قایق پدالی، فلای برد، پاراسلینگ و غواصی.

شهر گیرنه به عنوان مروارید مدیترانه شناخته می شود. جاذبه های گردشگری این شهر، بسیار فراتر از این موارد است. به دلیل تنوع مکان های دیدنی گیرنه در قبرس شمالی، تقاضا برای سفر و اقامت در این شهر با رشد خوبی همراه بوده است. خرید املاک در قبرس شمالی و در منطقه گیرنه نیز رونق بالایی دارد. شما نیز می توانید برای بهره مند شدن از این زیبایی ها، ملک مناسبی خریداری کنید. کارشناسان ما در خدمت شما خواهند بود تا مسیر درستی را به سمت مهاجرت به قبرس شمالی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *