اه اندازی رستوران در قبرس شمالی

شرایط و مدارک لازم برای راه اندازی رستوران در قبرس شمالی

راه اندازی رستوران در قبرس شمالی یکی از بهترین ایده ها برای شروع یک کسب و کار محبوب و پرسود است. صنعت غذا از قدیمی ترین و توسعه یافته ترین بخش ها در تمامی جهان محسوب می شود و نقش مهمی در رشد اقتصادی کشورها ایفا می کند. بسیاری از برترین رستوران ها در کشورهای مختلف، شهرت جهانی دارند و از این طریق، توریست های زیادی را جذب می کنند.

در تمامی شهرهای قبرس شمالی نیز انواع رستوران ها و کافی شاپ ها وجود دارد که غذاهای محلی را ارائه می دهند. از آنجایی که این منطقه در حال توسعه است و بخش املاک قبرس و صنعت گردشگری نیز بسیار اهمیت دارد، راه اندازی یک غذاخوری لوکس با منوی غذایی متفاوت، می تواند یک سرمایه گذار را به دنیایی پر از زیبایی ها و رفاه هدایت کند!

مزایای راه اندازی رستوران در قبرس شمالی

قبل از هر چیز لازم به توضیح است که برای راه اندازی رستوران در قبرس شمالی ابتدا باید یک منطقه خوب را انتخاب کنید که پتانسیل درآمدزایی داشته باشد. سپس باید یک ملک مناسب بخرید که برای فضای رستوران و تهیه غذا، ایده آل باشد. برای موفقیت در این مسیر، به کمک یک وکیل مهاجرتی خوب و کارشناسان املاک قبرس شمالی نیاز دارید.

خبر خوب این است که وکلای ما در این مجموعه آماده هستند تا درباره خرید بهترین املاک برای راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی، شما را راهنمایی کنند. اگر تجربه کافی در این زمینه دارید، یا می خواهید در بخش غذا و رستوران داری سرمایه گذاری کنید، ما در کنارتان هستیم.

مروری بر صنعت غذا در قبرس شمالی

در طول چندین سال گذشته، صنعت غذا در قبرس شمالی بسیار تغییر یافته است. انواع غذاهای گیاهی، مواد غذایی پروتئینی و مکمل های غذایی به خوراکی های مصرفی مردم اضافه شده و خانواده ها به جای مصرف داروهای شیمیایی سعی می کنند از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده نمایند.

به دلیل شرایط خوب و مساعد آب و هوایی در قبرس شمالی، اکثر زمین های کشاورزی و باغات شهرها، قابلیت کشت و کار محصولات مختلف را دارند. بنابراین فرصت های تجاری بزرگ را در بخش کشاورزی و مزرعه داری ایجاد می کنند. آن دسته از سرمایه گذاران خارجی که در این حوزه فعال هستند، با خرید زمین در قبرس شمالی، به یک تأمین کننده سبزیجات و میوه و … به عنوان مواد اولیه رستوران ها تبدیل می شوند.

البته باید گفت که مانند هر کشور دیگری، سرمایه گذاری در قبرس شمالی چالش های خاص خود را دارد اما پتانسیل بالای بخش غذا و کشاورزی، سازگاری پروژه ها و بودجه مالی را فرآهم می آورد.

مراحل راه اندازی رستوران در قبرس شمالی

راه اندازی رستوران در قبرس شمالی

راه اندازی رستوران در قبرس شمالی

اولین قدم برای راه اندازی رستوران در قبرس شمالی، انتخاب موقعیت مکانی و خرید ملک مناسب است. شما قرار است یک کسب و کار شروع کنید که برایتان درآمد خوبی داشته باشد و به تدریج، مشتریان بیشتری جذب کنید، پس لازم است حساب شده پیش بروید.

برای اینکه رستوران خود را راه اندازی کنید، پس از خرید ملک مناسب، باید برندتان را در مراجع معتبر و قانونی در قبرس شمالی به ثبت برسانید. اگر شهروندی قبرس را داشته باشید، طبق قوانین محلی و ملی می توانید اقدام کنید. اگر هنوز شهروند قبرس شمالی نشده اید، طبق مقررات اتباع خارجی برای تأسیس رستوران اقدام نمایید. دریافت مجوزهای شروع فعالیت، آن هم از مسیرهای قانونی بسیار اهمیت دارد.

پس از ثبت برند رستوران یا کافی شاپ خود باید مجوز تأسیس را أخذ نمایید. مدارکی که حاکی از رسمی بودن فعالیت شما در شغل رستوران داری است باید در فهرست تجارت قبرس شمالی نیز ثبت شده باشند و نشان می دهند که شما مجوز کار کردن در این کشور را دارید.

اکثر مجوزهای راه اندازی رستوران در قبرس شمالی بر اساس هدف آن مجموعه صادر می شوند. وقتی می خواهید ملک تجاری در قبرس بخرید به این موضوع توجه کنید. مثلاً با خرید ملک خوب در یکی از مناطق ساحلی قبرس شمالی، (جایی در لانگ بیچ یا اسکله)، می توانید رستوران مخصوص غذاهای دریایی راه اندازی کنید. این یک فرصت عالی است چون به واسطه نزدیک بودن به دریا، به منابع تأمین مواد غذایی تازه دسترسی دارید.

نحوه أخذ مجوز تاسیس رستوران در قبرس شمالی

شرایط راه اندازی رستوران در قبرس شمالی

شرایط راه اندازی رستوران در قبرس شمالی

روند صدور مجوز راه اندازی یک رستوران در قبرس چندان پیچیده نیست. با این حال، صاحب این کسب و کار باید تمام اسنادی مورد نیاز را آماده نماید. به عنوان مثال، در مورد ساختمان های جدید که میزبان فعالیت های رستوران داری هستند، دریافت مجوز ساخت و ساز ضروری است. برای این کار، مالک ملک باید مجوز کار را از سازمان برنامه ریزی، در شهری که رستوران در آنجا فعالیت می کند، دریافت نماید. مدارک أخذ چنین مجوزهایی باید یک ماه قبل از افتتاح رستوران ارائه شود.

مدارک مورد نیاز برای مجوز راه اندازی رستوران در قبرس

  • کپی اسناد کسب و کار که به ثبت رسیده است
  • کپی از مدارک شناسایی صاحبان رستوران – شناسنامه و گذرنامه معتبر
  • در صورت ثبت برند تجاری و شرکت، اظهارنامه و اساسنامه نیز لازم است
  • مجوز فعالیت در شهر مورد نظر
  • گواهی های پزشکی و تأیید صلاحیت از مراجع بهداشتی عمومی
  • ارائه لیست قیمت تمامی مواد غذایی و غذاهایی که در منوی رستوران ارائه می شوند
  • اطلاعات همکاران یا شرکا
  • آدرس رستوران + مدارک تأییدیه مکان
  • انتخاب نام مناسب برای رستوران که به تأیید سازمان های مربوطه در قبرس رسیده است

برای راه اندازی رستوران در قبرس شمالی باید چه افرادی را استخدام کنیم؟

رستوران داری یک شغل لذت بخش است اما باید مقدمات کار و تمامی ملزومات و وسایل مورد نیاز آن را فرآهم کنید. برای موفقیت یک رستوران در شهرهای خوب قبرس شمالی، به افراد زیر نیاز دارید:

  • رستوران دار – مدیر رستوران
  • کافه دار
  • سرآشپز – آشپز – دستیار آشپز
  • مسئول نوشیدنی ها
  • مسئول دسرها و پیش غذاها
  • مدیر سالن غذا
  • مسئول پذیرش غذا
  • سفارش گیر در سالن
  • راه اندازی بخش موسیقی در سالن
  • مدیر هماهنگی تأمین مواد اولیه
  • مدیر بازاریابی و فروش
  • بخش پشتیبانی مشتریان
  • تأمین سرویس بیرون بر

در حال حاضر، بهترین شهرها برای این کار، عبارت است از فاماگوستا، اسن تپه، ایسکله، گیرنه، لانگ بیچ.

ما در کنارتان هستیم تا یک سرمایه گذاری عالی و لذت بخش در قبرس شمالی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *