هزینه های ماهانه املاک قبرس

هزینه های ماهانه املاک در قبرس شمالی چقدر است؟

هزینه های نگهداری املاک در قبرس شمالی که همه صاحبان ملک باید بپردازند

هزینه های ماهانه املاک قبرس شمالی یکی از موضوعات مهمی است که هنگام خرید خانه و نگهداری آن باید در نظر بگیرید. هر ملکی را که بخرید، در طول زمان به نگهداری و تعمیرات یا بازسازی نیاز دارد. برخی از نیازهای یک ملک نیز اجتناب ناپذیر هستند، مانند برق و آب و گاز و تلفن. بنابراین می بینید که برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی از طریق خرید ملک باید حساب همه چیز را داشته باشید!

بر اساس گزارش املاک قبرس، در چند ماه اول سال 2023، مهاجران، 33 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل، لوازم و وسائل جانبی برای ملک خود خریداری کرده اند.

در این مطلب می خواهیم به طور جامع اما کوتاه و مفید درباره مهم ترین هزینه های جاری ماهانه املاک در قبرس شمالی صحبت کنیم. وقتی برای خرید خانه یا ویلا در قبرس برنامه ریزی می کنید، همه این نکات را در نظر داشته باشید.

مهمترین هزینه های ماهانه املاک در قبرس شمالی

برای یک خریدار، زمانی که معامله خرید ملک انجام می شود، هزینه ها به پایان نمی رسند: مالکان جدید یک ملک در قبرس باید مالیات بر دارایی، حق بیمه و هزینه های نگهداری را بپردازند.

نکته مهم: این گزارش و تعرفه ها در سال 2023 ارائه شده اند و بدیهی است که قیمت هزینه های ماهانه املاک قبرس در سال های بعدی، افزایش نسبی خواهد داشت!

بیشتر بخوانید: نمونه قرارداد خرید ملک در قبرس شمالی

هزینه های آب و برق در قبرس شمالی چگونه است؟

هزینه های ماهانه املاک قبرس

هزینه های ماهانه املاک قبرس

پس از خرید خانه، ویلا یا خرید آپارتمان در قبرس شمالی، هر سال باید مبلغ مشخصی را برای نگهداری آن اختصاص دهید. بیشترین سهم از نگهداری سالانه املاک و مستغلات مربوط به هزینه های آب و برق است. تعرفه های آب و برق در قبرس، به موقعیت و اندازه ملک بستگی دارد. کل هزینه بر اساس مصرف خانوار محاسبه می شود.

1-هزینه های برق

قبوض برق معمولاً بیشتر هزینه های بخش آب و برق را تشکیل می دهد و شامل موارد زیر هستند:

  • تهویه مطبوع، که در ماه های تابستان ضروری است
  • تأمین آب گرم
  • گرمایش در ماه های زمستان
  • سایر نیازهای برق مانند روشنایی و مصرف لوازم خانگی

هزینه های برق شامل شارژ ثابت که حدود 7 یورو بوده و شارژ متغیر است که بستگی به مصرف برق دارد. نرخ هر کیلووات ساعت با احتساب مالیات، 0.33 یورو است. قبض های برق در هر 2 ماه یکبار صادر می شود و میانگین کل قبض برق برای یک خانواده چهار نفره، حدود 150-200 یورو است.

2-هزینه های آب

تعرفه های آب در قبرس شمالی، نسبی محاسبه می شود، به این معنی که هر چه بیشتر مصرف کنید، قیمت یک متر مکعب برایتان بالاتر خواهد بود. همچنین باید به ازای هر متر مکعب، ماهیانه هزینه فاضلاب و هزینه تامین ثابت را نیز بپردازند.

نرخ دقیق تعرفه های تامین آب هر ملک، بسته به منطقه متفاوت است و توسط شعب محلی اداره توسعه آب تعیین می شود.

به طور متوسط، در محبوب ترین شهرهای قبرس برای خرید ملک، هزینه های ثابت برای خانه ها و اماکن تجاری به ترتیب 22 یورو و 130 یورو است و هزینه هر متر مکعب به شرح زیر می باشد:

  • تا 40 متر مکعب در ماه – 0.9 یورو
  • از 41 تا 80 مترمکعب – 1.43 یورو
  • از 81 تا 120 مترمکعب – 2,45 یورو
  • بالای 121 مترمکعب – 5 یورو

لازم به ذکر است، قبرس فاقد منبع آب گرم متمرکز بوده، بنابراین صاحبان خانه معمولاٌ آبگرمکن نصب می کنند.

3-تعرفه های گاز

بسیاری از مردم قبرس از گاز برای پخت و پز و گرم کردن در زمستان استفاده می کنند. متأسفانه منبع تامین گاز متمرکز در قبرس وجود ندارد. برای دسترسی به گاز باید سیلندرهای مخصوص خریداری کنید و در محل مورد نظر نصب نمایید. هنگامی که برای اولین بار یک سیلندر استاندارد 10 کیلوگرمی خریداری می کنید، 28 یورو باید بپردازید. یک سیلندر گاز معمولاً دو یا سه ماه دوام می آورد.

4-هزینه های گرمایش

در خانه های قبرس، سیستم گرمایش مرکزی وجود ندارد. مردم برای گرم کردن خانه ها در زمستان از بخاری برقی و برای خنک کردن در تابستان از کولر استفاده می کنند؛ یا می توانند سیستم گرمایش گازی نصب نمایند. این هزینه ها به مبالغ برق و گاز اضافه می شود.

5-خدمات ارتباطی

تعرفه های اینترنت و تلفن، از مهم ترین هزینه های ماهانه املاک قبرس هستند و به ارائه دهنده خدمات بر بستر دیجیتال و سرعت اتصال بستگی دارد؛ و از 14.99 یورو در ماه شروع می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت خرید ملک در قبرس شمالی به پول ایران در سال 2024

مالیات سالانه املاک در قبرس چقدر است؟

هزینه های ماهانه املاک قبرس

هزینه های ماهانه املاک قبرس

چندین تعرفه مالیاتی برای املاک قبرس وجود دارد که صاحبان خانه ها باید هر سال بپردازند. در گذشته، مالیات اصلی سالانه، مالیات بر اموال غیرمنقول بود. با این حال، در سال 2017 دولت قبرس برای جذب خریداران، آن را لغو کرد. در حال حاضر، مالکان ملک به جای آن باید مالیات شهرداری را پرداخت کنند.

مالیات شهرداری عبارت است از نرخ مالیات که به ارزش بازار و موقعیت ملک بستگی دارد و از 0.1٪ تا 0.2٪ متغیر است. مبلغ تقریبی که مالک باید سالانه بپردازد، 90 تا 300 یورو است. این مبلغ برای تمیز نگه داشتن خیابان ها، جمع آوری زباله ها، حفظ روشنایی معابر عمومی و سایر هزینه های محلی خرج می شود.

مالیات بر درآمد اجاره املاک: این مالیات در صورت اجاره ملک در قبرس شمالی اعمال می شود. نرخ مالیات، تصاعدی است و از 0% تا 35% سود سالانه متغیر است:

  • تا 19500 یورو اجاره ماهانه – هیچ مالیاتی اعمال نمی شود
  • 19500-28000 یورو اجاره ماهانه – نرخ مالیات 20%
  • 28000-36300 یورو اجاره ماهانه – نرخ مالیات 25%
  • 36300-60000 یورو اجاره ماهانه – نرخ مالیات 30%
  • بیش از 60000 یورو اجاره ماهانه – نرخ مالیات 35٪

هزینه های بیمه املاک در قبرس چگونه است؟

در قبرس، بیمه املاک اجباری نیست، اما معمولاً مالکان ترجیح می دهند اموالشان را در برابر سرقت، آتش سوزی یا موقعیت های پیش بینی نشده بیمه کنند. از نکات مهم که می توان در بیمه نامه لحاظ کرد عبارتند از:

  • ساختار فیزیکی خانه
  • ملک شخصی، باغ
  • وقوع حوادث ناخواسته
  • مسئولیت و هزینه های پزشکی در صورت مجروح شدن شخصی در خانه
  • هزینه های اضافی زندگی در صورتی که خانه به دلیل آتش سوزی، سیل یا حوادث مشابه غیرقابل سکونت باشد

هزینه بیمه خانه در قبرس، به اندازه و وضعیت ملک، میزان پوشش و شرکت بیمه انتخابی بستگی دارد. متوسط هزینه بیمه در برابر سرقت و آتش سوزی 20000 یورویی، 100 تا 150 یورو در سال است.

هزینه های ماهانه نگهداری از یک ملک در قبرس چقدر است؟

کل هزینه های نگهداری املاک و مستغلات در قبرس به طور کلی به اندازه و موقعیت خانه و مصرف آب، برق و گاز توسط خانوارها بستگی دارد. بسته به موقعیت یک خانه یا ویلا در یکی از شهرهای قبرس شمالی، تمامی هزینه ها در همان محدوده دارای تعرفه خاصی هستند.

برای مشاوره خرید ملک در قبرس شمالی، اطلاع از تعرفه ها و هزینه های جانبی می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *